Athanasis image
Αθανάσης Καρούλης: Academica

home
Aρχική

search
Έρευνα

sitemap
Site Map

links
Xρήσιμοι σύνδεσμοι!

mailme
Γράψτε μου!

madewithmac

Eυχαριστώ για την επίσκεψή σας!...

    personal science lessons    
   
     
Επιστήμη --> Υλικό --> Τα "Φύλλα Mαθήματος"

Oδηγίες για την κατασκευή του "Φύλλου Mαθήματος"

Σύμφωνα με την αντίστοιχη θεωρία, επεξεργαζόμαστε ένα σετ από "Φύλλα Mαθήματος", ένα φύλλο για κάθε μάθημα. O σχεδιασμός των φύλλων προσπαθεί να χειριστεί τα επόμενα θέματα:

  • Nα διευκολύνει τη μετάβαση από την "κατανόηση" στη "μάθηση" επιταχύνοντας τη διαδικασία με την αφαίρεση εργασιών ρουτίνας (πχ. αντιγραφή από τον πίνακα)
  • Nα παράσχει στην πλήρη του μορφή (μετά τη συμπλήρωσή του) τον "υποστηρικτικό και βοηθητικό" παράγοντα, πχ. στη διάρκεια της κατ' οίκον μελέτης.
  • Nα παρέχει στο σπουδαστή ένα κατανοητό περιβάλλον με οπτικές αναπαραστάσεις της προσφερόμενης γνώσης, κάνοντας τη δομή του εμφανή.
  • Να ενσωματώνει όλες τις απαραίτητες "αξιολογητικές δυνατότητες" (δραστηριότητες, ασκήσεις κλπ), έτσι ώστε ο διδασκόμενος να είναι ενήμερος για την πρόοδό του.
  • Να αναθέτει "νόημα" στην προσφερόμενη γνώση, δηλαδή να επιτρέπει την προσωποποίηση από κάθε συμμετέχοντα.
  • Να παρέχει αυξημένο βαθμό παρακίνησης για τη χρήση του, να είναι ενδιαφέρον και αποδοτικό.

Προφανώς, αυτές οι αρχές αφορούν τόσο την παραδοσιακή, όσο και την εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, τουλάχιστον όσον αφορά το "ανοικτό" κομμάτι και των δύο. Έτσι, τα φύλλα αυτά μαθήματος σχεδιάστηκαν σύμφωνα με τις επόμενες οδηγίες (και συνιστάται να σχεδιάζετε και εσείς τα δικά σας). Το "φύλλο μαθήματος" λοιπόν:

  1. Έχει τη μορφή πίνακα για να μπορεί να δομεί την προσφερόμενη γνώση.
  2. Περιέχει, σε μορφή "τίτλων" και "παραγράφων" στην αριστερή μεριά την προσφερόμενη γνώση. Ουσιαστικά, αυτή η αριστερή μεριά αποτελεί τον κορμό του μαθήματος.
  3. Στη δεξιά μεριά και στα αντίστοιχα σημεία, ο διδασκόμενος μπορεί να σημειώνει ό,τι θέλει, προσωποποιώντας έτσι τη διδασκαλία.
  4. Περιέχει εικόνες, πίνακες, γραφήματα και ό,τι άλλο υλικό είναι απαραίτητο για την οπτικοποίηση της πληροφορίας.
  5. Πληροφορία που δεν είναι προσωποποιήσημη (για παράδειγμα διευθύνσεις Internet, πίνακες, εξωτερικές πηγές κλπ) παρέχονται στο φύλλο, έτσι ώστε να επιταχύνεται η διαδικασία και να ελαχιστοποιείται η απώλεια προσοχής που προκαλείται με το σημείωμα.
  6. Στην αριστερή μεριά καταχωρούνται επίσης και όλες οι αξιολογητικές ασκήσεις και δραστηριότητες, τις οποίες ο διδασκόμενος εκτελεί είτε κατά τη διάρκεια του μαθήματος, είται κατ' ιδίαν (στο δεξιό μέρος)
  7. Πρέπει να είναι εύχρηστο. Προσπαθούμε να παραμένουμε στις 4 έως 6 το πολύ σελίδες που έχουν αποδειχθεί αρκετές για ένα 3-ωρο μάθημα, με αρκετό χώρο για σημειώσεις και εκτύπωση καλής ποιότητας.


Πάρτε ένα δείγμα φύλλου (από ένα μάθημα εισαγωγής στους υπολογιστές) σε Word.doc