FLOSS (Free/Libre Open Source Software)
Αλήθεια, τι είναι το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα; Σύμφωνα με μια άποψη το ...μέλλον, σύμφωνα με μια άλλη, η ...ποιότητα!
Βασίζεται στη Διαδικτυακή Συνεργασία και στις Εικονικές Κοινότητες που δημιουργούνται εκεί. Δείτε ένα απόσπασμα (3 σελίδες) από το βιβλίο μου "Ανοικτή και από Απόσταση Εκπαίδευση" για τις εικονικές μαθησιακές κοινότητες του Διαδικτύου (Adobe.pdf - 192kB)
Καλά, υπάρχει τόσο πολύ ποιοτικό ελεύθερο λογισμικό, ώστε να είναι το ...μέλλον μας; Μμμμ, εγώ λέω ότι ίσως είναι και το παρόν μας, αλλά δεν το ξέρουμε! Δείτε σε άλλες δύο σελίδες από το ίδιο βιβλίο γι' αυτό! (Adobe.pdf - 128kB) Ονόματα είπατε; php, Apache, MySQL, wiki, linux, mozilla, perl, doom, moodle, e-class...
Νέα:
3 Ιουλίου 2007: Ξεκίνησε το Θερινό Πανεπιστήμιο του προγράμματος FLOSScom, υποστηριζόμενο από το Ubuntu! Λάβετε μέρος (τζάμπα είναι!!) Δείτε εδώ!
Απαντήστε στις ερωτήσεις σχετικά με τη μάθηση στο FLOSS που συντονίζω... (πρέπει να εγγραφείτε πρώτα, και αυτό τζάμπα είναι...)
31 Μαϊου 2007: Έγινε (με μεγάλη επιτυχία μάλιστα) η ημερίδα:
"Μαθαίνοντας με/στο FLOSS"
Learning with/in FLOSS
(Free / Libre Open Source Software)
Πέμπτη 31 Μαϊου 2007
Αίθουσα συνεδρίων κεντρικής βιβλιοθήκης ΑΠΘ
Ώρα 10:00 - 14:00
Το Software Engineering Group (SWENG) του τμήματος πληροφορικής του ΑΠΘ οργάνωσε ημερίδα με θέμα "Μάθηση με/στο FLOSS".
- Μετά από λίγες σύντομες παρουσιάσεις, η έμφαση ήταν σε διαδοχικές συζητήσεις με τους συμμετέχοντες με σκοπό την καταγραφή των απόψεων και οπτικών των συμμετεχόντων σχετικά με τα μαθησιακά χαρακτηριστικά των FLOSS online κοινοτήτων.
Η δομή της ημερίδας ήταν ως ακολούθως.
Στόχοι της ημερίδας:
- Να διερευνηθεί η μαθησιακή επίδραση της συμμετοχής σε online κοινότητες.
- Να κατανοηθεί ο τρόπος που οι FLOSS κοινότητες λειτουργούν σε σχέση με τη μάθηση, τη διδασκαλία, το εκπαιδευτικό υλικό και τις εμπλεκόμενες τεχνολογίες.
- Να αναλυθεί η μαθησιακή διαδικασία μέσα στις κοινότητες αυτές και τα μαθησιακά αποτελέσματα.
- Να καταγραφούν οι παράγοντες που συνεισφέρουν στην επιτυχή δόμηση γνώσης σε τέτοιες κοινότητες.
Προφίλ των συμμετεχόντων:
- Φοιτητές πληροφορικής και θετικών επιστημών
- Ακαδημαϊκό προσωπικό
- Software programers - Software managers
- Συμμετέχοντες σε FLOSS κοινότητες
- Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος για το Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα / Ελεύθερο Λογισμικό.
Παρουσιάσεις:
- S. Sowe - The definition and working framework of FLOSS environments: structure and roles.
- Γ. Ζαφειρίου - Πέντε θέματα διαδικτυακής συνεργασίας.
- A. Καρούλης - Μαθαίνοντας με/στο FLOSS: δυνατότητες και ερωτήματα.
Σημεία συζήτησης:
- Μαθησιακές παράμετροι στο FLOSS.
- Μαθησιακά όρια στις διαδικτυακές κοινότητες.
- Μαθησιακή υπευθυνότητα στην διαδικτυακή μάθηση και μελέτη.
- Μαθησιακοί ρόλοι στη διαδικτυακή συνεργασία.
- Η μαθησιακή επίδραση των "γκουρού" και των "μεντόρων" στις διαδικτυακές κοινότητες.
- FLOSS επικοινωνιακά εργαλεία: διευκολύνουν ή εμποδίζουν τη μάθηση;
- Συμμετοχή σε ώριμα ή νέα projects: τί είναι καλύτερο για τους αρχάριους;
- Ανάδραση και μαθησιακά αποτελέσματα στο διαδικτυακό περιβάλλον.
- Εφαρμογή της δομηθείσας διαδικτυακής γνώσης σε άλλα πεδία: ουτοπία ή πραγματικότητα;
- FLOSS παραγωγικότητα και μαθησιακή διαδικασία: μπορούν να συντονιστούν;
- Σε τι ακριβώς διαφέρει η μάθηση στο FLOSS από την μάθηση στο σχολείο/πανεπιστήμιο;

Δείτε φωτογραφίες από την ημερίδα αυτή!

Audience |

assos. prof. Ioannis Stamelos |

Sulayman Sowe |

Audience |

S. Sowe |

Vice-rector of Univ. of Macedonia K. Margaritis |

Margaritis - Stamelos |

Sowe - Zapheiriou |

Zapheiriou - Karoulis - Antoniadis |

Georgia Zapheiriou |

Audience |

Audience |

G. Zapheiriou |

Video: Introduction to the workshop. ATTENTION 50 MB! |

Audience |
|